måndag 3 september 2012

Mot 2:15 LL

Dags att skriva här igen. Varit lite frånvarande från bloggen. Bärbara datorn har kraschat. Köpt en Mac Book Air. Kommer om en vecka så då blir det fler uppdateringar. Just nu sitter jag i plugget och tar ett break.

Jag fick förlängt sponsorkontrakt av Gainomax för löpningen också! Tack!!

Nu börjar LL närma sig med stormsteg. 26 dagar kvar! Förra veckan fick jag ihop 3 löppass:
11km - KTHskogen - 48min
11km - KTHskogen - 51min (ösregn), skönt!
20km - Lidingöloppets första två mil - 1:30:30

Igår var jag på Lidingö och löpte de två första milen. Klockade varje km och ville ligga runt 4:30 tempo. Låg något under 4.30 tempo i 17km sen blev det lite tuffare terräng och jag låg strax under 5min/km de sista tre.

Kände mig stark hela tiden men efter 20km var jag mör i benen. Kondisen är det inge fel på och 4:30 tempo är det inga problem med. Det är mängd träningen jag saknar. Är lite för ovan att springa 20km+. Efter 20km blir det tungt och med sista milen kvar på LL så blir det riktigt tufft då den är riktigt tung! Bör väl hålla 44,44, min tempo/mil så att jag kan springa sista milen under 47.

Kanske testar nästa söndag eller så blir det ett lugnt lång pass hela LLbanan. Och maxar söndagen därpå.

Imorgon blir det löp i Liljanskogen. En snabb 11km.

Snart ska jag flytta också. 1 oktober. Kammakargatan. Ligger brevid Drottninggatan. Det blir schysst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar