lördag 9 februari 2013

Snart Vasaloppet

15 dagar kvar. Sista etappen (Vasaloppet, 90km skidåkning) av Svenska Klassikern återstår. Träningen har inte varit optimal. Har fått ihop ganska exakt 10 mil i benen. Har mestadels tränat i Täby på deras konstsnöbana. 5.6km långt, mycket bra spår! Har även kört på Gärdet. Spåret där är 3km och inget direkt topp spår. Det är svårt att träna i Stockholm, speciellt när inte vädret har varit speciellt bra.

Nu är det som det är. Längsta jag hittils har kört är 33km i sträck. Nästa helg blir det 50km om vädret tillåter. Spännande och se hur kroppen tar det. Veckan efter står jag på startlinjen. Målet är att åka under 7h. Då klarar jag Klassikern på under 20h vilket inte är fy skam för att vara första gången.

Johan, Martin, Mattias, Johan, "Eiden", (Joachim saknas)


Jag har åkt Vasan tidigare för 3 år sen. Då fick jag 8h13min. Det ska slås. Ser frammemot årets Vasa då vi är 6 polare som ställer upp. Bettar på att Martin tar hem det. Om han inte går ut alldeles för hårt, och risken är stor :) Sen blir det grymt att klarat en klassiker dessutom med Johan och Johan. Vilken resa vi gjort...fast än är det inte klart ;) ända in i kaklet över den klassiska mållinjen i Mora!

Att träningen har blivit lidande beror också på att jag har lirat mycket hockey på sistone. Lirar i KTHs hockeylag i div4, vars mål är att ta oss till div3. Det ser mycket bra ut då vi slog serie tvåan (Sundbyberg) idag och det skiljer 8 poäng med en match mindre spelad. Hängde ett mål och ett ass. Här kan ni se tabellen och följa oss hur det går: KTH Hockey DIV 4 . Förmodligen går vi till kval för division 3 som går i mitten av Mars.
Vi spelar även i en universitetsliga mot Chalmers, Lund och Jönköping. Hittils har vi gått obesegrade igenom båda serierna. Imorgon drar vi till Jönköping för match i Kinarps och plock 3 nya poäng till Stockholm. Dock åker vi 06.00 från KTH!!! Får se om man orkar ta sig upp från sängen...Läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar